tisdag 16 juli 2013

Roseninventering fortsätter

En lugn dag med Sommarprataren Annika Andersson och roseninventering.

Så gott som alla måsten ur min To-do-list är nu fixade!

I vintras köpte jag alla tre delarna av Lars-Åke Gustavssons Rosor för nordiska trädgårdar. Jag har haft stor nytta av dem när jag försöker lista ut vad alla rosorna i trädgården heter. På nätet hittar jag självklart svar också, men litar mer på Lars-Åke.  :)

De senaste fem åren har jag varit mycket noggrann med att anteckna alla namnen, men åren 2005-2008 var det lite si och så med det.

En del av de tidigt köpta rosorna har dött. De var inte rotäkta; alla mina nya är det. Det vållar lite problem när jag inte kan se vilka som finns och vilka som är borta i en rabatt. Alla blommar ju inte nu. Efter dagens inventering har jag bara några frågetecken kvar.

Alla rosor ska få en liten skylt med bild, namn, grupp och årtal på.


2 kommentarer:

  1. Kan den undre vara 'Maiden's Blush'?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för hjälpen. Det kan den mycket väl vara, för jag har Maiden's Blush nånstans. Kollar imorgon.

      Radera