söndag 21 juli 2013

Journey´s End.....

... trodde jag att liljan som kom upp skulle vara, men tji fick jag. Så kan det bli när man köper lösa liljelökar på trädgårdsmässan.

 Den här röda är också helt underbar men namnet på den vet jag inte.


Vi har plockat körsbar, krusbär, svarta och röda vinbär och jag håller på att koka (ånga) saft i min Saft-Maja som bäst.

En enda vinbärsbuske ger ca 10 liter bär; det är helt otroligt! (Med tanke på hur lättskötta buskarna är också; lite gödsel på våren och sen klarar de sig själva.)

Jag har lovat mig själv att inte köpa fler prylar till växthuset men den här kunde jag bara inte motstå.



Jag har plockat  sex stycken olika rosor till lilla A och hennes mamma (Christina-dagen närmar sig) som vi ska träffa imorgon. Det doftar underbart i "gustavianska rummet" där de står nu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar