måndag 15 juli 2013

Inga planer?

De senaste fyra veckorna har jag sammanlagt varit hemma i sju dagar. De dagarna har jag packat upp, tvättat och packat igen samt lite hastigt skött löpande ärenden.

Nu är det slut på det. Den här veckan ägnar jag åt mig själv.

Jag gjorde en to-do-list i morse och försöker göra alla tråkiga småsakerna undan först och sedan koncentrera mig på roliga saker som scrap bookingen, målandet, skrivandet och översättningarna.

Ska sova länge och sitta i växthuset. Det är min plan; får se om jag lyckas.

Andra planerade aktiviteter är endast förhandsvisningen på Känn ingen sorg och Betong- och mosaikdagen med syjuntan.

Min man har påbörjat ett stort projekt i garaget: nytt golv och isolerade väggar ska det bli. Han jobbar den här veckan men vi fortsätter i helgen.

Våra pelargoner och medelhavsväxter kommer att älska den nya vinterförvaringen!


                                            Månlandskapet innan gjutningen av nytt golv

                           Mitt bidrag hittills har varit att sälja för oss onödiga saker på Blocket.

               Vi har två Billy-hyllor, tre runda bord och fyra avlånga bord fortfarande till salu! Billigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar