onsdag 31 juli 2013

Kakbuffé

I morgon kväll blir det Husfest på vår gata. De flesta husen i grannskapet fyller nämligen 50 år! (Vårt hus först nästa år.)

Vi ska gå runt i alla åtta hus, titta på ursprungsritningar och hur man har ändrat och renoverat under årens lopp. I går gjorde jag en bok om vårt hus med bilder, ritningar och annan fakta.

Vi blir 15 vuxna och 9 barn.

Samtidigt som vi minglar ska vi äta och dricka. (Det blir ingen lunch för mig i morgon.) Det blir knyten med parmaskinka och getost, gazpacho, paj, sallad, pannacotta osv.

Jag har erbjudit mig att fixa kakbuffé med kaffe, konjak/likör och saft. Alltså har jag bakat idag.

Det blev inte sju sorter, men väl fem: jordgubbs-och rabarberkaka, italienska mandelskorpor, sockerkaka med röda vinbär och mintchoklad, kolakakor och citrontårta.


Under dagen har jag också städat köksskåp och -lådor och det behövdes sannerligen!

Röda Korset får en kasse med köksgrejor till sitt loppis i morgon. Feng shui-vindar blåser nu  i vårt hem.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar