måndag 19 augusti 2013

Skoskåp och nymålad allmogestol

Nu ska det bli mer ordning och reda hemma hos oss.

Klädhögen i sovrummet kan man inte ursäkta på något vis fast  Bauhaus-stolen de låg på passade inte där. Den (och de tre andra) kan få ett bättre hem.....

Min man höll på med att isolera garaget igår och jag tog en titt där för att se om vi hade någon stol som jag kunde måla.

Han "hittade" en som hade tillhört hennes mormors syster- och troligen någon annan innan. L.L.S 1877 stod det under stolen.

Man ska ju inte förstöra gamla möbler genom att måla dem har Knut Knutsson lärt oss, men den här är ingen Lindome-stol utan en hederlig allmogestol som nu kommer till användning. Den målade jag vit.

Sedan köpte jag ett skoskåp för att kunna ha alla "festskorna" på ett och samma ställe. Det har också länge irriterat mig att jag fått gräva fram skor från sovrumsgarderoben där de varken hade plats eller syntes. 17 par skor fick jag plats i detta skåp. Resten får flytta till en mer städad garderob i hallen.

Rensning pågår bland dem och kläderna.

Platta paket från IKEA kräver sin ingenjör, men jag gav mig inte! Efter 37 moment hade jag fått ihop ett skoskåp och inte en enda liten skruv blev kvar. (Ingen saknades heller.)

Gissa om jag är nöjd?

Här kommer några före- och efter-bilder:







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar