måndag 13 juli 2015

Baka baka liten kaka

Hela helgen jobbade vi i trädgården och det är SÅ fint där nu! Kan knappt tro att den är vår!

Nu är det inomhusjobb som gäller inför festen på lördagen.

Jag har dammsugit i gästrummen, diskat champagneglasen (80 st; tack.IKEA), samlat assietter (tillverkat 16 st på keramikkursen, fått låna 25 av min "fröken" och hittat 23 lämpliga här hemma, endast blå eller vita duger) och nu bakar jag för fullt.

Kolakakor, italienska mandelskorpor och fyra pajer har det blivit i kväll. I morgon bakar jag macaroner, sockerkakor och fler pajer.

Kakorna- alla sju sorters- ska jag ha i gamla kakburkar.

En av burkarna är ett kärt minne för mig. Den fick mamma tillsammans med ett par rosa sparkbyxor av våra tyska vänner när jag föddes.

När jag fyllde jämna år sist kom deras son till oss med en kakburk från samma kexfabrik, Bahlzen i Hannover. Så himla rart av honom!

En annan söt kakburk med fåglar på har jag ärvt efter mamma.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar