fredag 17 juli 2015

Första gästen har anlänt

Vi var uppe med tuppen imorse.

Min man fick punka på däcket igår och jag fick skjutsa honom till jobbet kl. 7.30...

Samtidigt var "min" rammakare på bilbesiktning i Librobäck och hade lovat ta med sig mina tre tavlor som han just hade blivit klar med.

Så snällt av honom! Jag slapp köra 2 x 35 km.

Och före klockan åtta hade jag även hunnit tanka och avtacka en trogen medhjälpare. Måste säga att jag var mycket nöjd med dagens planering!

Sedan dess har jag härjat runt här och fått jättemycket gjort både ute och inne.

Första gästen, moster från Norrland anlände efter åtta timmars körning kl 18 med en härlig frukt-,ost-kex och godiskorg.

Kl. 21 hämtades två Norrlands gäster till från tåget.



Jag panikbakade ytterligare tre kladdkakor. Nu finns det 11 sorters kakor och pajer. Det bör väl räcka?

Mina macarons var ett kapitel i sig: de tio som jag gjorde på macaronmattan är jämna och fina, men resten ser ut som söderhavsöar i formen, Hoppas att de smakar bra ändå.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar