lördag 11 juli 2015

Inget regn idag!

Vi kunde jobba sju timmar i trädgården utan en droppe regn! När har det hänt sist?

Ännu fler rosor blommar nu än i måndags när jag åkte till Finland. Jag kan inte se mig mätt på dem. De är verkligen bedårande!



Rosa Grootendorf
Mozart


Jag har städat växthuset och flyttat pelargoner ut och in beroende på deras kondition. Ogräs har jag också ryckt, städat lekstugan och tvättat alla lekstugetextilier.

Klippt lite grenar och snyggat till en hörna på altanen där vi ska ha kaffeservering nästa lördag.

Min man har högtryckstvättat både garageväggen och altanen, klippt gräsmattan och plockat ogräs.

Vi fick verkligen jättemycket gjort utan någon stress. Fortsättning följer imorgon.

Vissa pelargoner stannade inne, andra flyttade ut
Minikiwi har nått taknocken

Gurkan som jag fick av min "keramikfröken" förra veckan har börjat blomma
En salig blandning
Vinrankan är både hög och bred
Barnens sådd har börjat gro
Dessa pelargoner trivs bäst utomhus just nu







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar