tisdag 11 augusti 2015

Äntligen sommar - i augusti

Äntligen är sommarvärmen här!

Vid åttatiden i morse  när jag körde till jobbet var det 19*.

Jag var i Bryssel de fem sista semesterdagarna och hann ta en sväng i trädgården först igår.

Allt blommar så vackert: rosorna (bl.a Maiden´s Blush, Mozart, Bonica, Grazy Daisy, Princess Louise), dahliorna, klematis, tobak, lavendel....

En ros är jag speciellt stolt över; en ny kanadensisk ros, Morden Sunrise, lille F;s egen ros.

Jag köpte den på trädgårdsmässan i våras och trodde att den inte hade tagit sig när inget hände under försommaren.

Nu har den vackra gula blommor. Passar bra i vår trädgård där nästan alla rosorna är rosa.

Här är ett urval av de blomstrande skönheterna:

Martin Frobischer

Special Border Pouls 002

Lavendel

Temynta

Maiden`s Blush är översållad av blommor
och
doftar underbart.
Min mans favorit klematis
Morden Sunrise är överblommad men nya knoppar
öppnar sig snabbt i värmen.
Alla beundrar våra två Princess Louise-rosor
Grazy Daisy
Mozart
Gammal dahlia
Lila tobak

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar