torsdag 20 augusti 2015

Det bästa med sommar-Stockholm?

Det bästa med sommar-Stockholm är Parkteatern.

"Hela Stockholm. Hela sommaren. För dig och alla du känner. Alltid fri entré."

Helt fantastiskt! Det brukar bli 1-2 föreställningar för min del varje sommar.

Den här kvällen hade jag väntat på: Kungliga operan och hovkapellet kom till Vitabergsparken.

Min man jobbade i Stockholm idag; jag kom efter med tåget.

Vi hade en rejäl picknickkorg med oss: goda mackor och kakor, öl och vatten.

Massor av folk. Vi kom alldeles för sent för att få sittplaser på läktaren, men på gräsmattan bredvid hörde man lika bra.

Solen sken och det var över 20* varmt vid sextiden när det började.

Vi fick höra stycken bl.a ur Pärlfiskarna, Orfeus och Eurydike, Rosenkavaljeren och Carmen samt Till havs och Så skimrande var aldrig havet.

Min årliga kampanj Våga vägra höst har startat dvs. man ska inte tro att sommaren är slut bara för att man börjar jobba.

Det går att göra roliga saker på eftermiddagarna, kvällarna och helgerna- trots jobbet.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar