lördag 15 augusti 2015

Folknöje, bakluckeloppis

I dag var vi på bakluckeloppis i Norrskedika, en bit ifrån Östhammar.

Den här gången för att sälja all sköns bråte som samlats i skåpen.

Min man och en liten hjälpreda hängde med. Vi fick en toppenplats fast vi kom först strax före nio.

När jag hade packat upp det mesta, gick de andra i väg och handlade av hjärtans lust.

Det var mycket folk som sålde, köpte eller fikade och träffade bekanta. Det är verkligen ett nöje att gå där .

Mängden av varor minskade ordentligt  mellan kl 9-11.30 och sedan blev det ganska lugnt.

Alla stora sakerna blev sålda - billigt, självklart. Det mesta sålde jag för 20-40 kr/styck.

Klockan ett hade de andra shoppat färdigt och jag packade ihop, 11 65 kr "rikare". (Bordspriset, 180 kr avdraget).

Jag var riktigt nöjd för insatsen för vårt hem- och vår miljö.

Resten av sakerna kör jag till Erikshjälpen på tisdagen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar