måndag 31 augusti 2015

Knökfullt i bilen

Jag kan inte begripa att vi har haft så mycket grejor i vårt hus!

Nu är det i alla fall slut med det. Vi rensade hela söndagen igen.

Det blev olika högar:

1. Saker som kastas (skräp)

2. Saker som lämnas till någon som behöver dem (t.ex kompisar får rota bland kläderna och romer får sängkläder)

3. Saker som lämnas på Erikshjälpen (t.ex köksgrejor, böcker)

4. Saker som kan säljas på Blocket (t.ex möbler)

5. Saker som kan säljas på Tradera (t.ex märkesvaror)

6. Saker som vi själva kan använda (minsta högen)

Min bil var absolut helt knökfull, när jag körde till Erikshjälpen på lunchrasten. Done!

Både i går och idag tog vi en promenad till koloniområdet här i närheten och lämnade t.ex spaljéer, grillset och åtta hyfsat fina stolsdynor till glada odlare. Så glada att vi fick med oss grönsaker i stället!

Jag har sålt möbler varenda dag förra veckan.

I kväll körde vi bord och stolar hem till en student.

Jag har också gjort många trevliga fynd: dockkläder som min mamma har stickat, barnböcker, kläder som jag hade ledsnat på men är som nya för mig igen!

Nu kommer jag att sova gott.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar