lördag 30 september 2017

Bokmässan i Göteborg 2017

Bokmässan i Göteborg började anordnas 1985 och hade första året 5000 besökare.

De senaste åren har bokmässan haft sammanlagt över 90 000 besökare under fyra dagar.

Så hög blir inte siffran i år p.g.a dagens händelse: Nazistdemonstration utanför mässan under flera timmar. Polispådraget var massivt.



Väldigt tråkigt för alla fredliga bokälskande mässbesökare! Och för hela mänskligheten....

Vi kom till mässan redan när den öppnades och jag åkte därifrån kl. 16.30 och såg inte så mycket av demonstrationen, men stämningen där inne var så klart annorlunda.

Jag ville inte låta det obehagliga förstöra min dag. Jag hade ju bestämt  åka dit redan tidigt i somras, bokat hotell och  kört 500 km.

Jag lyssnade på olika författare, besökte montrar, köpte lite julklappar och fick jättefina växthus- och trädgårdsidéer..

Kjell Westös bok Den svavelgula himlen ska jag börja läsa imorgon.



 

 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar