måndag 25 september 2017

Växthusdrömmar

Växthusrenovering pågår.

Den sötaste snickaren råkar också vara elektriker och han frågade, om jag ville ha belysning och infravärme där.

Om jag vill! Hade inte ens tänkt tanken att han kunde fixa det -också!

Jag skulle köpa ett nytt växthus, men ångrade mig under sommaren; jag hade det så mysigt i det fallfärdiga rucklet.

Renovering av det gamla? Vi har varken tid eller kunskap, men så "hittade" min man honom! Halleluja!

Han har jobbat i två dagar och väggarna är redan raka och de nya takstolarna på plats.

Kanske blir han klar under veckan?

Då blir det nyinvigning veckan efter.

Sist, för tolv år sedan, korkade vi en flaska André Clouet från 2003 som jag hade fått till födelsedagspresent av en gammal vän. Han är redan borta, men jag tänker ofta på honom, när jag sitter i växthuset.

Nu måste jag hitta någon likvärdig och minnesvärd flaska.

Brittsommarn kom lite tidigare i år. Idag var det 19*. Hoppas att det fortsätter. Då blir det ännu mysigare att sitta i nygamla växthuset.

 
Nattbilder

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar