lördag 16 september 2017

Min tredje lediga fredag

Jag jobbar 80% i höst och njuter enormt av mina lediga fredagar.

På förmiddagen hade jag konst work shops för småttingar. Temat var matematik. Jag kan inte ens tänka det som ett jobb, så himla roligt är det.

Sedan blev det fika på Fågelsången med två underbara tjejer, den ena snart 8 månader. Vi satt på uteserveringen i solskenet. Det var 18* varmt!

En nittio minuters långpromenad gjorde att jag stupade i säng och tog en halvtimmes tupplur när jag kom hem. Det händer i stort sett aldrig annars. (Då kan jag inte sova på natten.)

En timmes effektiv plocka undan/tvätta/städa-stund blev det innan min man skjutsade mig till stan. Jag såg genrepet på Uppgång och fall på Uppsala stadsteater. (Rekommenderar!)

Träffade många bekanta där och åkte hem med en fd. jobbarkompis och hann prata gamla minnen med henne riktigt länge.

Vilken fantastisk dag!

Eftersom det är så nytt för mig att jobba fyra dagar i veckan, så njuter jag av de tre lediga dagarna extra mycket!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar