söndag 24 september 2017

Silja Line 60 år

I går var vi på bröllop i Finland, på en liten ort mittemellan Tavastehus och Tammerfors.

Samma morgon föddes en viss liten bebis, som vi alla har väntat på så länge. Tur att jag tog hennes present med mig till Helsingfors.

Jag skulle ju leverera en schweiziskt tavla till barnets farmor innan vi fortsatte vår färd. Mycket effektivt planerad dag!

Ett gulligt par sa "ja" till varandra och hade ett roligt bröllop!



I mörkret körde vi 160 km till Åbo för att kunna ta färjan hem tidigt på morgonen. Bra hotell nära hamnen och ingen trafik (så klart) vi sjutiden på söndagsmorgonen.

Det blev en riktig slappardag för oss; vi sov och läste om vartannat efter frukosten.

Klockan ett åt vi jättegod brunch. Det hade jag aldrig gjort på Galaxy. (Vi brukar utnyttja Helsingforslinjen mest).

Juices, smoothies, frukt i massor, en varmrätt, gott bröd, skumpa. Allt ingick.

Fönsterbord hade vi också,  solen sken och skärgården visade sin allra finaste sida.

Lite vila och shopping på det och sedan var vi framme i Stockholm.

Silja Line grundades 1957 och fyller alltså 60 år i år.

Undrar hur många gånger jag har åkt med de vita båtarna? Tiotals gånger eller  kanske fler än så? Ev. är jag uppe i hundra gånger?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar