söndag 10 september 2017

KonMari - metoden, Konsten att städa

Jag borde aldrig ha börjat läsa Konsten att städa, KonMari-metoden.

Nu har jag härjat här hela dagen. Började med garderoberna och skohyllorna.

Behöver jag verkligen 32 par skor samt flera par stövlar, vinterskor för att inte tala om alla trädgårdstofflorna?

Svaret är NEJ!

Tio par skor är på väg till Erikshjälpen och stövlarna till UFF-lådan. Sammanlagt nästan 50 par är nu nere under 30. Bra jobbat!

Kläderna då?

Upptäckte en helt ny vit t-shirt (dyr dessutom), som jag inte hade en aning om. Plus en himla massa annat, som jag aldrig använder. (En del för små...).

Varför har jag en lyxig ärvd minkpäls i min garderob? Den passar mig inte ens.

En fjärde del får nu ett nytt hem. De ska till en kompis, Erikshjälpen, Sellby och Tradera-auktion.

Faktiskt riktigt skönt! Jag kommer tydligen aldrig behöva städa igen efter den här rensningen och den kommer att förändra mitt liv. Jippi!



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar