söndag 17 september 2017

Växthusrenoveringen börjar

Idag var det en riktigt härlig trädgårdsdag. Solsken och 18*. Vi var ute hela åtta timmar. Det hettar på kinderna.

Jag tömde växthuset på växter samt alla småprylaroch min man tog loss fönstren och kittade om dem och bar ut alla möblerna.

På tisdagen börjar stora renoveringen!

Jag bestämde i våras att jag skulle köpa ett nytt växthus, men under sommaren kom jag i andra tankar. Det är så himla mysigt i det gamla, fast det efter 12 börjar vara i dåligt skick. (Främst taket och fönstren)

En kompis ska renovera det, blev lösningen till slut.

Nytt tak, lite större sittyta, uppfräschning och ommålning. Spännande!

Hoppas att det blir klart inom två veckor så att jag kan ordna en invigning innan det blir för kallt!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar