onsdag 22 juni 2011

Besök hos pappa

Min egen trädgård får just nu inte den omsorgen den skulle behöva, men den prunkar ändå för att vi gjorde ett bra grundjobb i våras och för att vädret har bjudit omsöm sol ömsom regn.

Jag har varit hos min pappa i två dagar. Idag tog vi en promenad i Botaniska trädgården. Det borde vi göra oftare. Det var otroligt fint där och solen sken så skönt på oss.

När vi kom tillbaka gjorde jag rent på hans uteplats, inredde den lite med ny matta, duk, krukväxter och nya stolsdynor samt planterade en massa fina blommor där. Hoppas att han kan sitta och njuta av sommaren där.

Bild på en "spontanbukett" som jag tog med mig till pappa. Nästan alla mina rosor blommar just nu och doftar så gott.

Min favoritros är rosa, cerise eller vit. Den är fylld, doftar starkt eller medelstarkt och remonterar.

Sådana har jag redan en samling av men hoppas att jag hittar några nya favoriter i sommar igen. Jag har skrivit en vill-ha-lista men vill se dem i en trädgård först innan jag köper en ny sort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar