onsdag 8 juni 2011

Meditation och orientaliskt

Efter en halv timmes meditation i växthuset var jag full av energi.
Började förvandla vår uteplats till en orientalisk oas a´la Tusen och en natt. Fyra stora palmer inhandlades redan i helgen på IKEA.

Jag köpte stuvbitar av lila och turkos organza och en turkos löpare till bordet. Ur mina gömmor hittade jag en antik ärvd kanna och två liknande (nya) ljuslyktor samt annat småkrafs. Tre matchande Marimekko-skålar och tre cerisa ljuskoppar fick också plats på bordet.

Min man tycker inte om den vit-turkosa "orientaliska" plastmattan som ligger under bordet, men den passar väldigt bra där.

Nya tunna gardiner satte jag också upp på två sidor av paviljongen. De fladdrar jättevackert i vinden.

En skatunge passade på att norpa åt sig ett av ljusen när jag var inne och strök och skulle ta en till när jag kom ut! (Det blev inget av det!)

Nu fattas bara dynorna. Jag klär om de befintliga i cerisefärgat tyg.

Om vi ledsnar på stilen si så där i slutet av sommaren, kan vi ändra tillbaka till det ursprungliga nordiska på några minuter.

Det är underbart väder, över 20* och det blåser lite grann.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar