torsdag 30 juni 2011

Trädgårdsföreningens park i Göteborg

I lördags besökte jag Trädgårdsföreningen, en av Sveriges vackraste parker. I denna 160 år gamla park finns något för alla: stora ytor med gräsmattor, växthus med palmer, lekpark, konstutställning, cafeér, woodland och det viktigaste för mig, massor av rosor.

Familjen satte sig på Rosenkafeét efter en stund. Under tiden gick jag först på en parkguidning och tittade sedan själv i rosariet. Rosorna blommade som bäst och doftade underbart.

Ispahan

Pink Léda

Célesté

Amelie



Jag är alltid ute efter nya vackra rosor. Den här gången hittade jag två Damascena-rosor, Ispahan och Pink Ledá samt två Alba-rosor, Célesté och Amelie som jag absolut kunde tänka mig att ha i min trädgård!

Nästa morgon gick lilla A och jag på en "grinrunda" i samma park. Fast hon grinade inte ett dugg utan somnade så sött omringad av hundratals rosor. Tänk om man kunde ta en sådan promenad varje morgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar