lördag 30 mars 2019

Ett kort besök i Helsingfors

Vår fem och en halv timmes vistelse i Helsingfors var välplanerad. Vi åt lunch med en barndomsvän på Fazers.

På Stockmanns var det Galna dagar. Jag hade redan innan tittat på nätet, om de råkade ha mina favoritansiktskrämer på "rea". Det hade de, så det var snabbt fixat.

Två äldre anhöriga ligger på sjukhus just nu. Självklart inte på samma, det hade ju varit för enkelt.....

Vi besökte båda. Ett kärt återseende! Jag grät så jag fick huvudvärk efteråt, fast det var förstås glädjetårar över att vi kunde ses och sitta en stund tillsammans.

Vi tog en promenad längs Tölöviken i det sköna vårvädret. Förbi stadion, operan, mässhallen och Finlandiahuset och sedan spårvagnen tillbaka till hamnen.

Min forna hemstad visade sin allra vackraste sida denna ljusa och kärleksfulla dag.











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar