söndag 3 mars 2019

Söndagsmys och tacksamhetstankar



Under natten blev det paus i vårens framskridande: Det snöade två tre centimeter.

Jag kör med mitt söndagsmys innan det är dags att ta itu med en del pappersjobb: en översättning, en jobbgrej och ett jobb för ett statligt verk. På eftermiddagen ska vår kör uppträda, jag vill vara klar innan jag ska åka.

Uppsala stift får en ny biskop i dag, läste jag i tidningen. Hennes motto (ur Bibeln) är: Känn ingen oro och tappa inte modet. Skulle passa mig och många andra också.

Brasan sprakar i den öppna spisen och jag börjar dagen med några spridda tacksamhetstankar.

Jag är tacksam för:

Att jag har vänner i hela världen. Några av dem ska jag hälsa på i år.

Att kunna hjälpa andra, t.ex våra Kulturkompisar, en familj från Syrien.

Att vi har en jätteskön säng med härliga täcken och kuddar som jag köpte i höstas. Jag sover som en stock i den, speciellt i helgerna.

Att jag har ett jobb som jag trivs med. Veckorna går otroligt fort och mycket blir gjort och det mesta är superroligt.

Att jag har idéer och drömmar, som jag förverkligar.

Att vi har så bra grannar. Vi hjälps åt i alla situationer.

Ha en skön söndag ♥️

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar