söndag 17 mars 2019

PostNord- suck!

Svenska postverket grundades 1636. Redan då lyckades man dela ut brev och paket i hela riket, som bestod av till ytan två stora länder, Sverige och Finland.

Med all ny teknik och alla hjälpmedel som finns på 2000-talet, lyckas inte PostNord leverera vår post i brevlådan.

Jag väntar fortfarande på ett brev som skickades från Stockholm 7. december, över tre månader sedan...

I december fick vi knappt nån post alls. Allt kom i stället i början av januari. Stackars hjälporganisationerna, som ofta skickar sina vädjanden i början av december.

Jag brukar ge bidrag till Rädda barnen, Unicef, Operation Smile och Stadsmissionen, speciellt före jul. Den här gången fick de väl inte så mycket bidrag till sina verksamheter eftersom deras brev inte kom fram.

Däremot verkar PostNord ha tid med oväsentligheter: Jag skickade en Krya på- hälsning till Schweiz för två veckor sen och hade tydligen frankerat två kronor för lite. Då eftertaxerades jag på 37 kr.....

Det tog över en vecka för hälsningen nå fram, men jag är förstås glad att det kom fram! Tidigare tog det 3-4 dagar....

Moster från Norrland fyllde 73 år och vi skickade ett kort till henne i god tid före födelsedagen. Det tog 9 dagar-och kom fram fyra dagar för sent. Tidigare tog det 1-2 dagar...

I dagens tidning står det att PostNord inte längre delar ut post i en bostadsrättsförening mitt i stan eftersom brevinkasten ligger för högt uppe? Bor det bara extralånga, som kan nå upp till sina lådor,  i det huset?

Jag frågar som Kristian Luuk:Vart är vi på väg?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar