fredag 1 mars 2019

Full av tacksamhet

Min lediga fredag var som en dröm.

Började morgonen hos en sköterska för att få några goda råd. Tacksam för att sjukvården i detta land är proffsig och  i stort sätt gratis.

Försatte till min kosmetolog och fick först 30 minuters hot stone-massage och sedan 60 minuters ansiktsbehandling. Sov som en stock under delar av den. Tacksam för att min arbetsgivare ger oss friskvårdsbidrag.

Sen var det dags för klippning. Tacksam för att min gulliga frissa gav mig en tid klockan två, fast hon egentligen skulle ha slutat då. Hade nämligen alldeles glömt bort att boka tid och såg ut som ett troll.

Tack, teatern för att ni skrev ut nya biljetter till mig. De som hade fått biljetterna i present av mig bor 35 km från oss och blev sjuka igår. Nu kunde vi byta; vi var på Big Fish i kväll och de ska få se musikalen om två veckor.

Vi avslutade denna underbara dag med spansk tapas. Nu ska det bli skönt att sova utan att väckarklockan ringer.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar