fredag 15 mars 2019

Ledig fredag - guld värd

Mina lediga fredagar överraskar mig fortfarande.

Först den där hemska känslan i sömndrucket tillstånd: Vad ska jag hinna med idag? Vart ska jag? När?

Sen lättnaden: Det är fredag. Klockan är åtta och trettio. Ta det lugnt. Du ska ingenstans.

Så skönt!

Långfrukost vid öppna spisen, podden Mojo Mornings klokheter i öronen, manikyr och sedan ingenting! Om en timmes promenad i regnet inte räknas...

En hel dags chillande och planerande av trevliga resor. En kompis med dotter kom förbi en stund.

Min man förbereder fredagsmys, jag ligger och läser. Har inte gjort ett vettigt handtag på hela dan.  Nej, men jag tog ju ut bullar ur frysen åt våra gäster, lite har jag gjort med andra ord.

Mina lediga fredagar är guld värda.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar