onsdag 20 mars 2019

Storstadsresor under våren

Jag längtar efter vårens resor.

På lördag åker jag till Köpenhamn och deltar i ett stort jubileum. Alltid lika dejligt att komma dit. Det är 10 månader sen sist. "Vår kassör" hänger med på den resan.

Sen blir det Helsingfors med min man och våra kompisar. Fika på Fazers med en barndomsvän, lite shopping och besök hos mina kära i min forna hemstad.


Nästa resa går till Bryssel och Champagne. Vi får njuta av både storstad och landsbygd. Det blir en riktig familjeresa, sammanlagt är vi tio personer. Två av dem är våra kompisar.

Mallorca kanske inte kan räknas som en storstad, jag ska inte ens vara i Palma, utan en bit utanför. Dit ska jag på skrivarkurs med åtta trevliga skrivande vänner och vår eminenta lärare . Vi brukar skriva i Stockholm eller i Uppsala, men nu blir det alltså sex dagar utomlands- och jag fick ledigt. Ett under i sig!


Nästa resa- med mina trevliga jobbarkompisar- går till Frankfurt och Wetzlar. Eventuellt besöker vi också BUGA- Bundesgartenschau, en trädgårdsmässa. Min man och jag har besökt såna i Koblenz, Hamburg och Berlin tidigare. Alltid lika fint och intressant, sist var det också fruktansvärt varmt...

Fem superresor på tre månader. När ska jag hinna jobba?






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar