torsdag 27 januari 2022

På sjukhuset

Min man har  legat sex dagar på sjukhuset. När han åkte till akuten, försökte jag få med honom en bok, en vattenflaska och en laddare. Man brukar ju få vänta där ett antal timmar.

Det sistnämnda skulle han ju inte behöva, tyckte han. Så lång tid kunde det inte ta. Han blev inlagd. Batteriet höll på att ta slut.... Han fick låna en på avdelningen och jag körde dit med en dan efter.

Igår opererades han. Ikväll känner han sig redan bättre. Jag har varit där tre gånger med böcker, tidningar, kläder, hygienartiklar och jobbrev.

Jag har så klart inte fått komma in, utan har lämnat kassar på avdelningen. Idag var det så grått och halkigt, när jag gick dit.

Imorgon fortsätter undersökningarna och på lördag lär han väl få åka hem.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar