onsdag 26 januari 2022

Sista amaryllisar

I väntan på att höra något från sjukhuset har jag städat och skött om blommorna.

Min man opererades i förmiddags. Jag hörde inget från sjukhuset på åtta timmar. 

Till slut ringde jag till en sjuksköterska på hans avdelning. Han hade då inte kommit tillbaka från uppvaket.

Nu, äntligen, två timmar senare, meddelade han själv att han var tillbaka på avdelningen och att operationen hade gått bra. Nu skulle han sova.

Familjemedlemmar, vänner, mina kollegor och våra grannar har skickat sms och ringt och undrat hur det går för honom. 

Jag är väldigt tacksam för stödet. Det var inte roligt att gå fem dagar i ovisshet. Nu kommer jag också att sova gott.

Tur att hag hade några söta amaryllisar att pyssla med. De vita, som heter Denver är mina favoriter. De är fina i mammas gamla Arabia-vas och matchar t.o.m med tapeten.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar