fredag 21 januari 2022

Städning

Jag har haft två städprojekt i dag: Frysen nere samt spelen och leksakerna i övervåningen.

I frysen låg alla livsmedel huller om buller. Nu finns brödet, köttet, glassen och bären för sig. Det kommer att bli så mycket lättare att hitta det som ska tillagas och dörren behöver inte vara öppen i flera minuter.

I övervåningen verkar jag aldrig bli klar... Nu har jag gått igenom alla spelens innehåll. (Jag menar förstås icke-digitala.) Finns allt på plats i kartongerna? Ska något kastas eller ges bort? Sortering pågår. Ett skåp ska bli invigt bara för spel.

Leksakerna låg utspridda på golvet efter gårdagens lek. Fast många av dem är urgamla, är de jättepopulära. Måste hitta något system för de också.

Vid halv fem ökade trafiken på stora vägen och jag bestämde att min arbetsdag också är slut. Nu blir der läsning och fredagsmys.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar