måndag 3 januari 2022

Städning pågår

Jag städade under två veckors tid före jul. Flera timmar om dan och riktigt ordentligt. Menar inte dammsugning, torka golv och skaka mattor. Det gjordes ifs också.

Jag rensar: Kastar, säljer, lämnar på loppis. Nu ska det bli lättstädat här i fortsättningen.

I eftermiddags tog jag tag i barnens pysselhörna. Måste man verkligen ha 50 st tuschpennor och 100 färgpennor? Nej! Jag känner barn, som inte har några alls. Lämnar en låda pennor till dem.

Jag går igenom ett rum i taget, frän golv till tak. Skriver upp åtgärder, som lätt glöms bort: byta lampa, dutta på lite vit färg på en sliten bordskant, spik för att hänga upp tavlan osv.

Jag ser redan en stor skillnad.

Hann ta en runda i det gråtrista vädret också.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar