söndag 30 januari 2022

Stormen Malik härjar i Uppland

Tidigt i morse skulle jag köra min man till sjukhuset för provtagning och röntgen igen.

Jag hade sovit gott och inte hört stormen Malik vina runt  husknutarna. 

Vilken syn det var, när vi öppnade dörren! Det vill säga man såg inte så mycket mer än kraftig vind med snö (Ja, den syntes verkligen!), nedfallna grenar, soptunnor, spadar och pulkor som låg lite här och där och snön som var kvar på marken, var packad i stenhårda små högar.

Jag fick skrapa bilen en bra stund (patienten satt inne i värmen under tiden 😂) och körde sedan till stan utan att möta en endaste bil. Såg några i fjärran.

Snöröjningen var på gång och på hemvägen var det redan sandat. Jag skottade snö, när jag kom hem, men håller mig nog inomhus idag.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar