onsdag 30 januari 2019

Betrakta livet genom att skriva regelbundet

I morse lyssnade jag på podden Mojo Mornings. Avsnittet hette Betrakta livet genom att skriva regelbundet.

En för mig okänd finsk man går på en filosofisk morgonpromenad och talar samtidigt klokheter om något visst tema.

Han sänder på onsdagar och fredagar. Att skriva dagbok var morgonens tema. Innehållet är inte det viktigaste, enligt honom. Börja skriva vad som helst, för att komma igång, om vikten, vädret, you name it, bara du skriver.

Fördelar med dagboksskrivandet är, enligt honom bl.a att det ökar motivationen att nå sitt mål, förtydligar händelser man har varit med om och att man ser utvecklingen och framstegen lättare.

Det dryga halvtimmes program innehöll många kloka tankar om annat också. Eftersom jag har skrivit dagbok regelbundet sedan sju årsåldern, kände jag igen mycket och kunde hålla med om många utav påståendena.

Den här tyckte jag också om: Mirakler beställs på kvällen och levereras på morgonen.

Om du kan finska, rekommenderar jag verkligen denna podd.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar