onsdag 16 januari 2019

Hur hamnade jag här?

Jag skulle gå på AW med jobbarkompisar klockan halv fem.

Vi tog ett glas vin och hade hur trevligt som helst. Jag skulle åka hem klockan sju.

Träffade många gamla bekanta på teaterbaren och vips, så satt jag på andra bänkraden på Uppsala stadsteater och såg Karl Bertil Jonsson julafton- för andra gången!

Hur det gick till, fattar jag knappt själv. En kompis och hennes sällskap råkade komma exakt då när jag skulle ta bussen hem och de hade en biljett över.

Efter 30 sekunders betänketid hängde jag med dem, just innan dörrarna till stora scenen stängdes. Jag ångrar mig förstås inte ett dugg. Pjäsen var lika bra som före jul. Såg t.o.m nya detaljer som jag hade missat första gången.

En granne åkte hem med samma buss vid niotiden och vi passade på att gå av lite tidigare för att få ihop dagens saknade steg.

Vilken helkväll! Känner mig alldeles euforisk!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar