onsdag 2 januari 2019

Nu hänger Golden Lily-gardinerna på plats

Igår såg det hopplöst ut; idag har jag tömt "retrorummet" och städat det ordentligt. Fönsterna är putsade, listerna torkade och rummet är dammsuget två gånger.

Mitt nyårslöfte handlar om ett rum som har stått överbelarmat med en massa bra-att-ha-grejor i två år. Nu ska det bli fint.

I eftermiddags behövde jag en snabb belöning för att orka jobba vidare och grävde fram svärmors fina Golden Lily-gardiner (av William Morris), strök och satte upp dem. Orkade en timme till när jag beundrade dem, samtidigt som jag slet med skräpet.

Imorgon börjar jag sortera. Jag säljer alla retro- och designsaker som vi inte behöver eller tycker om.

Det finns även en ny gästsäng som ska bort och mängder av annat som någon annan kommer att få nytta av.

Erikshjälpen kommer att få flera lass med diverse saker.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar