söndag 6 januari 2019

Tacksamhetens år

Läste just om en finsk artist som har nämnt året till Tacksamhetens år. Hon hade blivit frisk efter en svår sjukdom.

Förra året var Hälsans år för mig. Det här året får bli Tacksamhetens år. Varför?

1. Jag är frisk.
2. Jag har jättegullig familj, släkt och vänner.
3. Jag har ett bra jobb och blir hela tiden erbjuden olika kreativa jobb vid sidan av.
4. Jag kan syssla med sånt som jag är intresserad av: att resa, skriva, rita, sjunga, inreda, läsa.
5. Jag har en underbar trädgård och ett stort hus med plats för familjen och vänner.
6. Jag har kraft och möjlighet att hjälpa dem som inte har det lika bra som jag.

Min lista skulle kunna bli hur lång som helst. Jag känner mig lyckligt lottad och är full av tacksamhet.

2019 blir alltså Tacksamhetens år för mig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar