onsdag 23 januari 2019

Det har jag aldrig provat

Såg en väldigt söt tavla idag. Pippi Långstrumps klokhet fick mig att stanna upp.

"Det har jag aldrig provat förut, så det klarar jag säkert."

Jag är i en sån situation nu, när jag ska skriva färdigt min rapport. Jag har aldrig skrivit några rapporter.

Tjugo intervjuer gick som en dans. Det var så intressant att träffa helt nya människor som så entusiastiskt berättade om sina funderingar om språkutveckling hos nyanlända.

Men att få ihop en rapport, att dra slutsatser och sammanfatta, gav mig först kalla kårar.

Jag bestämde mig att bara skriva, utan att tänka allt för mycket och så kom jag igång. Jag tvivlade den dagen, men idag är som Pippi, 'Det klarar jag säkert". Åtta sidor av tio är klara. Texten ser ganska vettig ut.

Konstnärinnan heter Ella.
Efternamnet kunde jag inte tyda.

1 kommentar: