tisdag 22 februari 2022

Äntligen på jobbet

Jag var volontär på mysigaste stället man kan tänka sig under hösten. När jag väl skulle börja i mitten av januari, var många där sjuka i corona.

Första dagen skulle bli idag. Snön satte nästan stopp på det! Det hade snöat massor i natt och jag fick gräva fram bilen.

Att komma ut från parkeringen var inte heller lätt. Det var inte plogat och jag var rädd för att min lilla bil skulle fastna.

Landsvägen var hal och gropig, men jag  kämpade på i 60 km/t. Ingen annan trafik fanns. Kurvorna var hemska, men jag höll mig på banan.

Belöningen (eller flera) kom, när jag väl var framme! Solen sken vid Ekoln, allt var snötäckt och vackert. "Mina elever" var så lyckliga, när de fick se mig. En underbar förmiddag.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar