torsdag 24 februari 2022

Sjukstuga?

Klockan sju imorse körde jag min man till sjukhuset för röntgen. Hämtning drygt två timmar senare. Hann äta frukost och jobba lite under tiden.

Sen fick jag så himla ont i magen och han fick köra mig till Närakuten. Träffade en imponerande duktig person, som tydligen ställde de rätta frågorna, tryckte på magen och hade diagnosen klar: Magkatarr. Hon förklarade också, varför jag troligen hade fått det och gav goda råd.

Läste senare på nätet att snus, tobak och alkohol ger ofta magkatarr. De är inte orsaken till min. Två av dem går bort helt och champagne, som är den enda alkoholhaltiga drycken jag älskar, har jag inte "fått" sen nyår.

Jag var på sjukan högst en halv timme, gick till apoteket, tog min tablett, besökte  blomsteraffären (Köpte blommor till mig själv) och knallade sen nästan hem (4,5 km). Fick skjuts sista biten.

Det blev inget jobb idag. Läste och tog det jättelugnt. Det gjorde partnern också. Värsta sjukstugan hemma hos oss idag! 🤣



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar