onsdag 9 februari 2022

Hos tandläkaren

Det årliga besöket (egentigen det andra) hos bästa tandläkaren jag någonsin har haft. Min tandläkarskräck är som bortblåst, sen jag började hos henne. Hon förklarar så pedagogiskt, vad hon ska göra och jag känner mig helt lugn.

Nu behöver jag inte heller känna mig lurad av oseriösa tandläkare som många gånger tidigare, när det ena med det andra skulle fixas, troligen bara för att tjäna extramycket pengar.

En kompis hade för länge sedan tipsat om tandvårdsförsäkringen, eller vad det nu kan tänkas heta. Jag nappade så småningom på det och betalar nu ca 1500 kr/år och ingenting mer. Dagens ingrepp hade kostat ca 5000 kr, sa tandläkaren.

Hon jobbar dessutom på den finaste kliniken med all modern utrustning, som kan tänkas.  Skönt att ha fått det överstökat igen.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar