onsdag 2 februari 2022

Sockerkaka

I förrgår fick jag sån lust att baka, men frågan var bara: "Vem ska kakan smaka?" 

Inte jag och inte min man som var på sjukan. Han hade nog gärna velat smaka, en stor bit dessutom...

Jag kom på att våra grannar hade corona. De kanske behövde lite uppmuntran?  Frågade mamman, om de tålde gluten och laktos.  Det gjorde de.

Jag sa att jag skulle ringa på, lägga kakan på trappan och gå direkt. Ville inte bli smittad.

Hon var jättetacksam. De orkade inte göra annat än värma mat; några kakor hade de inte sett på en vecka.

Jag hann inte göra annat än att trycka på ringklockan, då dörren öppnades. Deras tonårsdotter måste ha stått i hallen. Hon såg ut som ett frågetecken. Mamman hade inte hunnit berätta om leveransen..

Hon tackade och försvann in snabbt som ögat. 

De hade tyckt om den lilla överraskningen. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar