onsdag 2 februari 2022

Energisk dag

Jag hade gått och tänkt på ett bankärende i flera veckor. Trodde att det var svårt att lösa, om jag inte åkte till banken. Hade ingen lust att ta mig till stora köpcentrumet med massor av folk i rörelse.

Nu hade jag skrivit det högst upp på min to-do-list och började dagen med att ringa till banken. Efter några minuter var allt klart! Hälften av den tiden skrattade han och jag dessutom i kapp. 

Jösses, vad mycket energi jag fick! Städade halva huset, gick en långpromenad i solen (-6*), skrev på mitt arbete, tvättade kläder, förberedde ett årsmöte, började planera kurserna, som startar nästa vecka, läste...

Min man ska troligen få komma hem imorgon efter två veckor på sjukhuset. Ett välskurat hem väntar på honom.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar