torsdag 10 februari 2022

Tågstrul mellan Uppsala och Stockholm

För två veckor sen var jag på dop i Stockholm. Jag höll inte på att komma hem. Tågstrul. Inställda tåg.

Så var det i tisdags och onsdags också. "En brand i ställverket. Totalstopp i trafiken. På Sveriges största pendlarsträcka."

Jag jobbade 40 % på ett statligt verk i Stockholm våren 2014.  Vartannat tåg var inställt av samma orsak.

Nu tar det tydligen två veckor att laga skadan. Det är helt otroligt! Hur ska folk komma till jobbet? 

Det ska ju byggas 20 000 bostäder i sydöstra Uppsala, Bergsbrunna station ska tas i bruk igen och halva Uppsala ska pendla till Stockholm, när allt är klart. När det inte funkar nu heller, hur ska det gå då?

Jag ska på ett möte i Stockholm på söndag. Det blir väl ett möte med mig själv på Uppsala station?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar