onsdag 13 juli 2011

Bebisen är med och planterar

Bebisen var med och planterade pà balkongen idag.

Egentligen skulle hon sova, men hon làg i vagnen och tittade pà mig med sina stora mörka ögon som om hon skulle förstà att jag màste àka hem imorgon.

Det hàr var min sista planteringsinsats här i Schweiz den här gàngen. Nästa gàng kommer jag kanske i november och dà är det dags att klippa ner pelargonerna och ställa dem pà vinterförvaring i den ljusa, svala trappuppgàngen. Hoppas att de fàr vatten nàgon gàng under vintern (som är väldigt kort här).

Liknande omild behanling klarar mina egna pelargoner och de kommer tillbaka àr efter àr. (De stàr under 100 W lampor i ca. 5-10 grader i ett förràd och vattnas en gàng i mànaden.)

Balkongen är nu full av jättevackra och lättskötta blommor och allehanda kryddor och passar en smàbarnsfamilj väldigt bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar