onsdag 20 juli 2011

Inget regn idag

Det blev inget regn idag. Däremot var det 26* varmt och lite molningt på eftermiddagen.

Jag hann göra jättemycket under dagen; Fixa till Medelhavshörnan, sy flera "orientaliska gardiner", ordna "nursery" för ledsna växter, placera om stora krukor, så eller plantera på kala ställen, plantera om några växter och göra en lång to-do-list. Nu börjar jag komma i gång ordentligt!

Oerhört skönt att gå runt i trädgården i tre dagar från åtta till fem och slippa prata med någon! Det kanske inte är så skönt i längden, men just nu njuter jag av tystnaden.

                                            Indiankrassefröna fick jag av pappa. Vi byter frön. :)
                                            Han tyckte väl att jag skulle ha även andra färger än rosa.

2 kommentarer:

  1. Làter alldeles underbart. Vi har 11 grader och regn här. Màste slà pà värmen hemma

    SvaraRadera
  2. Men idag regnar det. Jag får väl sy "orientaliska dynor"....

    SvaraRadera