torsdag 7 juli 2011

En schweizisk balkong

I brist på annan sysselsättning (bebisen bara sover och sover) försöker jag förvandla en balkong till en prunkande miniträdgård.

Vi var och handlade på Jumbo (2 kilometers promenad i tropisk värme!) och fraktade hem växterna och jorden i flera omgångar på barnvagnen.

På balkongen finns nu massor av hängpelargoner samt riddarsporre, verbena och prärieklocka i matchande färger i olika krukor och balkonglådor.

Jag sådde också gräslök och dill.

Tidigare fanns det många olika kryddväxter där: persilja, salvia, timjan och rosmarin. Tomatplantorna är enormt stora och limeträdet kommer att ge många härliga frukter.

Jag saknar min egen trädgård långt borta i Sverige.

Det finns mycket skräp kvar att ta reda på efter äppelträdet. De fem nya rosorna skulle behöva en extra titt då och då. Jag får lita på att "den vikarierande trädgårdsmästaren" sköter sitt jobb tills jag tar vid nästa vecka.

Annars är det väldigt skönt att vara här och pyssla om bebin och ha en riktig semester utan några måsten. (Förutom mata, natta, byta blöjor)

Det är inte så dumt att längta heller.....




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar