måndag 18 juli 2011

Min trädgård är en sorglig syn!

Jag har varit borta över månad; mellanlandat hemma endast tre dagar, packat om och skött det mest akuta i trädgården med vänster hand. Jag gör aldrig mer så här!

Men åt andra sidan: jag har sett jättemycket fint i blomsterväg både i Sverige och utomlands under den här tiden.

I morse började jag med altanblommorna.

När jag var liten tog min mamma varje dag en sväng i trädgården och nöp bort vissna blommor. Jag förstod aldrig vitsen med det. Men gör det nu: dels ser det snyggare ut med fina blommor och knoppar, dels växer allt bättre när blomman inte behöver koncentrera sig på att bilda frön. Att nypa var min första uppgift i dag.

Tyvärr började det regna innan jag var helt klar, så jag flyttade in i växthuset istället. Mina stackars pelargoner! De har förmogligen fått för flitigt med vatten och såg så ledsna ut. Nu ska de få torka lite och bli ompysslade.

Lunchdags, men sen fortsätter jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar