tisdag 12 juli 2011

Schilliger-tràgàrdscenter i Schweiz

Idag var vi pà Schilliger, mitt favorit trädgàrdscenter i Schweiz. Det har allt: växter, trädgàrdsmöbler, inredning, tyger, krukor, porslin, snittblommor, fantastiska planteringar, servetter, anteckningsböcker, trädgàrdsmaskiner.... Där kan man gà i timmar.

Stilen är klassisk och romantisk och tilltalar nog mest tjejer.

Där fàr man alltid ideèr till dukningar och bordsdekorationer.

Schilliger är en kedja med tre butiker och tre tràdgàrdscenter i den franskspràkiga delen av Schweiz.Vi  besökte centret i Gland.

Jag försöker komma dit ett par gànger om àret och gör alltid fynd. Eftersom växtsäsongen börjar tidigare i Schweiz, gàr det t.ex hitta underbara dahlia-knölar till halva priset i april. Dem hinner jag gott och väl plantera i maj och i augusti har jag dahlior som ingen annan i grannskapet har :)

Idag handlade vi- innan bebisen sade ifràn, fler balkongväxter och krukor.

Tyvärr fàr man inte fotografera inomhus, men Schilliger har en jättefin hemsida:

http://www.schilliger.com/

Titta under:
Les secteurs en images

pà t.ex :
Dècoration intèrieure
Boutique cadeaux
Dècoration florale

Jag bifogar nàgra bilder som jag tog utanför grindarna.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar