onsdag 20 juli 2011

Frukost med trädgårdstomtar

Jag har frukosterat med trädgårdstomtarna.
Min man hatar dem. Därför "får" jag bara ha fyra. :)

En gammal tomte har han ärvt efter sin farmor och farfar. Han är nästan accepterad p.g.a sin ålder. Vi tror att han är ca. 80 år gammal. Hjulbent är han också, stackarn.

Min älskling är en schweizisk april-trädgårdstomte i miniformat. Han tar hand om alla fågelholkar. En berest liten filur.

Den tredje, godmodige mannen (De är väl män?) fick vi av en släkting till min man, så han vågar inte göra sig av med honom. Han står lite undangömd och klappar på sina möss.

Den minsta är en liten norsk nisse. Han liknar mer en jultomte i lusekofta än en trädgårdstomte, men han får vara med ändå eftersom han verkar gilla blommor.

Jag håller på med vår Medelhavshörna, ansar och snyggar till, men det är väldigt varmt ute så en paus behövdes. Det har lovats regn till eftermiddagen så jag får fortsätta jobba så länge det går.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar