måndag 1 augusti 2011

Blott Sverige svenska krusbär har

Blott Sverige svenska krusbär har, som Love Almqvist så logiskt sa redan för 200 år sedan. :) Ja, i Finland är de finska och i Norge norska, så är det med det.

Det är just krusbär jag har plockat idag. Lite svarta vinbär också så att lilla A får smaka på denna svenska (nu  är vi där igen!) delikatess. Jag ångkokar dem åt henne i SaftMaja.

Att plocka krusbär är en kamp mot taggar. Mina händer och armar är rivna och benet blödde ymnigt en stund.

Födelsedagsbarnet får krusbärspannacotta imorgon och så blir det lite krusbärskräm och saft av dem.

Telge Energi brukar glädja sina kunder på sommaren (när elpriset är som lägst!) med små presenter. I år fick vi blomsterfrön. Först i slutet av juli, vilket jag tyckte var väldigt sent, men nu är jag  nyfiken på att se om det verkligen kommer upp något om tre veckor som det stod på kortet. Jag planterar dem idag och återkommer.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar